کم کردن وزن

در جامعه امروزی بسیاری از افراد برای سلامتی و همچنین خوش اندام بودن به دنبال کم کردن وزن و رسیدن به وزن ایده ال هستند. رژیم های لاغری و تحمل گرسنگی زیاد در کوتاه مدت اثر دارد و بعد فرد خسته می شود و نمی تواند رژیم را ادامه دهد. بهترین کار این است که سبک زندگی خود را کمی تغییر دهیم تحرک بیشتر داشته باشیم و فعالیتهای ورزشی را جزء برنامه روزانه خود قرار دهیم همچنین اصول تغذیه صحیح را رعایت کنیم و برنامه ی تغذیه ای مناسب برای خود در نظر بگیریم تا همیشه روی وزن ایده ال بمانیم.

10توصیه برای کاهش وزن سریع و آسان

1-صبحانه کامل حاوی مواد پروتئینی میل کنید. (مثل تخم مرغ) مواد پروتئینی شما را زمان بیشتری سیر نگه می دارند و مانع پرخوری می شوند. همچنین مقدار سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند.

 

2-به هیچ عنوان نوشابه، دلستر و آبمیوه ها صنعتی نخورید. چرا که اثرمستقیم درچاق شدن دارند.

 

3-نیم ساعت قبل از غذا آب بنوشید. تحقیقات نشان داده برای کاهش وزن بسیار موثر است.

 

4-مواد غذایی که فیبر محلول دارند زیادتر بخورید که در ازبین بردن چربی شکمی بسیار موثر هستند. مانند: نخود فرنگی، جودوسر،جو، سیب، گلابی، موز، توت فرنگی، هویج، مرکبات، بلوبری، عدس، لوبیا و نخود، آجیل و مغزجات، بذرکتان

 

5-چای و قهوه ( بدون قند و شکر) زیاد بنوشید. کافئین موجود درآن سرعت سوخت وساز بدن را زیاد می کند.

 

6-غذا را خوب بجوید و آرام غذا بخورید. این امر احساس سیری بوجود می آورد و مانع پرخوری می شود. همچنین بهتر است از بشقاب کوچک و قاشق کوچک استفاده کنید.

 

7-در شب خواب کافی داشته باشید.

 

8-هر روز خودتان را وزن کنید. این امر به شما یاد آوری می کند که به رژیم غذایی تان توجه کنید.

 

9-شکر، قند نخورید و مصرف شیرینی جات و بیسکوئیت را به حداقل برسانید.( نخورید بهتراست)

 

10-این مواد غذایی بیشتر استفاده کنید: سبزیجات برگ سبز و کلم ها، تخم مرغ، حبوبات، ماهی ، پنیر لاکتیکی ( پنیر کاتیج)که چربی کمی دارد، گوشت بدون چربی و سینه مرغ،ماست پروبیوتیک، غلات دانه کامل ( مثل برنج قهوه ای، نان با آرد گندم کامل، جو، جوی دوسر،چاودار)، انواع میوه و سبزیجات را زیاد مصرف کنید، فلفل تند، چای سبز و گریپ فورت بخورید.روغن زیتون و کنجدمصرف کنید.

نکته مهم:

علاوه بر رعایت رژیم غذایی حتما ورزش کنید. نرمش، پیاده روی، دویدن وشنا در سلامتی و داشتن وزن ایده ال بسیار موثر است.