سبک و ذائقه غذایی کاملا متفاوت

مردم کشور ژاپن صبحانه بسیار کامل، مغذی و البته متفاوت می خورند. غذاهای ژاپنی طعم و مزه و سبک پخت خاصی دارد. ژاپنی ها برای طبخ غذا از مواد غذایی متفاوتی استفاده می کنند؛ حتی برنج متفاوتی دارند.

انواع صبحانه ی ژاپنی:

صبحانه ای که بطور معمول در ژاپن سرو می شود شامل:  کاسه برنج، ماهی گریل شده، سوپ میسو(miso) و تخم مرغ خام، همراه با ترشی سبزیجات می باشد. Natto( ناتو) یا سویای تخمیر شده پایه اصلی سفره صبحانه ژاپنی است.نوشیدنی که همراه صبحانه سرو می شود چای سبز است. 

سوپ میسو: این سوپ از ماهی ساردین خشک noboshi، نوعی جلبک خشک kombu، نوعی قارچ خشک shiitake، وkatsubushi که ماهی خشک  bonito است که بصورت نوارهای خیلی نازک در آمده، تهیه می شود.

 

صبحانه دیگری که در ژاپن معمول است شامل کاسه برنج، جلبک گریل شده nori، ماهی سالمون و سوپ است.

جلبک nori

این جلبک در تهیه بسیار از غذاهای ژاپنی کاربرد دارد.

 

بسیاری از مردم ژاپن که وقت ندارند صبحانه مفصل درست کنند از فروشگاه های زنجیره ای غذایی بنام Gyudon (گودون) تهیه می کنند. این غذا از برنج، گوشت گوساله و پیاز تهیه شده است و سریع آماده می شود.

Gyudon

 

Ramen نیز صبحانه ای است که می توانند سریع تهیه کنند Ramen کاسه سوپی است که شامل آب گوشت یا آب ماهی است که درون آن نودل ریخته شده و سس سویا می زنند و رویش تکه های از گوشت خوک یا ماهی های خشک و سبزیجات و گاهی تخم مرغ می گذارند.

Ramen

غذای فوری دیگری که بعنوان صبحانه می خورند Onigiri است که توپ برنج پیچیده در جلبک nori است و روی آن ترشی umeboshi یا انواع ماهی های شور قرار می دهند.

Onigiri

 

صبحانه دیگری که در ژاپن متداول است و تا حدودی از غربی ها گرفته شده ، قهوه همراه نان تست است که روی نان خمیر لوبیا مالیده می شود.

منابع: 

Favy

世界の朝食