روسیه کشوری با قدمت تاریخی و  دارای فرهنگی غنی است.فرهنگی که متکی بر ادبیات و هنر می باشد. موسیقی کلاسیک، باله، نقاشی و تئاتر از هنرهای پرطرفدار این کشور هستند. با توجه به شرایط اقلیمی، مردم این کشور دارای ذائقه غذایی خاص هستند. جالب است بدانید در این کشور چای سیاه نوشیدنی پرطرفداری است که اصولا شیرین و گاهی همراه شیر میل می شود.

انواع صبحانه در کشور روسیه:

1- بوتربروتس  butterbrots

این صبحانه، رایج ترین صبحانه در روسیه است. Butterbrot یک کلمه آلمانی است که از Butter به معنی کره و Brot به معنی نان تشکیل شده است. برای تهیه این صبحانه از نان رایج و پرطرفدار، نان تست چاودار یا به قول روسها نان سیاه استفاده می کنند. روی آن کره می مالند و یک برش کالباس می گذارند و چون نان دیگری روی آن قرار نمی گیرد به آن ساندویچ باز می گویند. گاهی بجای کره یک برش پنیر و بعد برش کالباس را روی نان می گذارند.البته گاهی همراه گوجه و خیار یا سبزیجات میل می شود.

 

2- کاشا  kasha

غلاتی مانند مثل جو پرک یا گندم سمولینا یا غلات دیگر را با شیر و شکر می پزند، که تقریبا شکل حلیم می شود و به روسی به آن کاشا می گویند.

 

3- گلازونیا  Glazunya

یکی دیگر از صبحانه های متداول روسی تخم مرغ نیمرو است که به آن گلازونیا می گویند. روس ها دوست ندارند نیمرو هم زده شود ترجیح می دهند که زرده تخم مرغ مشخص باشد به قول خودشان تخم مرغ چشم داشته باشد. اسم گلازونیا هم از Glaze به معنی چشم گرفته شده است.

4- بلینی Blini

یک نوع پن کیک نازک و پهن است یا بهتر بگوییم نمونه تغییر یافته ی کرپ فرانسوی است که به آن بلینی می گویند و همراه کره، خامه ترش، مربا یا خاویار خورده می شود.

5-سیرنیکی  syrniki

یک نوع کیک کوچک پنیری  (cheese dumplings) است که با پنیر معروف روسی بنام Tvorog درست می شود و مثل پن کیک در تابه سرخ می کنند.

6- اُلادی  Oladyi

یک نوع پن کیک است که با کفیر درست می کنند و بعد همراه با خامه ترش و یا مربا سرو می شود.

 

نوشیدنی همراه با صبحانه

روس ها ترجیح می دهند برای صبحانه چای سیاه بنوشند و اصولا چای را شیرین و همراه با شیر می نوشند ولی بعضی هم تمایل به نوشیدن قهوه برای صبحانه دارند.

 

منابع:

Tripsavvy

Quora

Understandrussia

Masterrussian