رژیم های غذایی و اصول تغذیه صحیح

رژیم غذایی مناسب برای پیشگیری از سرماخوردگی

چه بخوریم تا سرما نخوریم؟

سرماخوردگی یک بیماری بسیار شایع است در ظاهر بیماری ساده ای است ولی اگر رسیدگی نشود بسیار طولانی شده بدن را ضعیف می کند و زمینه ساز بیماری های دیگر می شود. مهمترین کاری که باید انجام دهیم این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کنیم تا سرمانخوریم  و اگر هم سرما خورده ایم با تقویت سیستم ایمنی بدن، از شدت سرما خوردگی و طولانی شدن زمان سرماخوردگی کم کنیم.

مواد غذایی مناسب برای پیشگیری از سرما خوردگی:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

شیر سویا

لوبیای سویا (Soy Bean)

سویا از حبوباتی است که ارزش تغذیه ای بالایی دارد سویا دارای پروتئین ، مواد معدنی، ویتامین و فیبر است و استفاده از سویا می تواند ریسک بیماریهای قلبی و سرطان را کم کند مانع از پوکی استخوان شود و کلسترول بد خون را کم کند. پروتئین سویا تمام اسید آمینه های ضروری بدن را دارد و سویا منبع خوبی از  پروتئین گیاهی محسوب می شود. اما باید دقت کنیدکه امروزه بیشتر سویا بصورت اصلاح ژننیکی شده (GMO) تولید می شود و ممکن است در دراز مدت اثرات نامطلوبی بگذارد برای همین توصیه می شود از سویا و محصولات سویا که روی برچسب آن نوشته شده ارگانیک یا Non GMO حتما استفاده کنید.

شیر سویا (Soy Milk)

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

5 گام برای جلوگیری از سنگ کلیه

سنگ کلیه در کلیه تشکیل می شود و بعد وارد مجاری ادراری شده و گاهی می تواند مانع عبور ادرار شود و باعث بوجود آمدن دردهای شدیدی شود. وجود خون در ادرار، درد شدید در کمر یا پهلو، تهوع و استفراغ ، سوزش ادرار، تب و لرز و ادرار بدبو و ابری می تواند از نشانه ها ی وجود سنگ کلیه باشد. داشتن سنگ کلیه خطر ابتلا مجدد به آن را افزایش می دهد؛ مگر بطور جدی مراقبت کرده و از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید.

انواع سنگ کلیه:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

10 دلیل برای خوردن خیار

خیار از سبزیجات است در واقع از خانواده ی کدوهاست و انواع مختلفی دارد. خیار دارای مقدار زیادی آب ، عطر و طعم مطبوعی است. امروزه خیار تقریبا درهمه فصول یافت می شود. خیار در سالادها و همچنین در کنار میوه ها مصرف می شود و البته به صورت خیار شور در بعضی غذاها سرو می شود. خیار سبزی فوق العاده ای است شاید باورتان نشود این گیاه که به سادگی در دسترس ما قرار دارد اینقدر ارزش تغذیه ای بالایی داشته باشد و برای حفظ سلامتی بدن بسیار ارزشمند باشد.

ارزش تغذیه ای خیار

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی

بیماری قلبی از بیماریهای بسیار شایع در سراسر دنیاست و یکی از علتهای اصلی مرگ و میر در دنیا بشمار می رود. این در حالی است که شما می توانید با کمی تغییر در سبک زندگی خود و رعایت یک رژیم غذایی به مبارزه علیه این بیماری بروید. این رژیم اصلا سخت نیست و شما با برداشتن گام های خیلی کوچک می توانید شاهد اثرات بزرگ در حفظ سلامت قلب خود باشید.

رعایت این رژیم غذایی با کنترل وزن، کنترل فشارخون ، تنظیم قند خون و کاهش کلسترول بد خون به سلامت قلب کمک می کند. در کنار رژیم غذایی ، ورزش کردن و ترک الکل و ترک دخانیات نیز مهم است.

سبک زندگی و رژیم غذایی مناسب برای حفظ سلامت قلب

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

غذا خوردن به سبک ایتالیایی

همه چیز در ایتالیا هنر است، از نقاشی های مجلل و ساختمانهای زیبا گرفته تا طرح لباس و ... حتی عشق هم در ایتالیا هنر است. غذاخوردن در ایتالیا نیز هنرمندانه است و آداب و رسوم خاصی دارد. روشهای مختلف تهیه غذا، پذیرایی و سرو غذا نیز آمیخته با هنر می باشد. در آمریکا همه چیز سریع است و فست فودها پرطرفدار هستند اما در ایتالیا زمان زیادی برای خوردن غذا صرف می شود.

نکاتی که جالب است در مورد آداب غذا خوردن در ایتالیا بدانید:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

نقش منیزیم در بدن ما

اگرچه منیزیم به اندازه سایر مواد معدنی مانند کلسیم، آهن، روی و پتاسیم برای ما نام آشنا نیست ولی نقش بسیار مهمی برای سلامتی در بدن ایفا می کند. منیزیم یک کوفاکتور است که برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی در بدن به آن نیاز داریم. از جمله این واکنشهای بیوشیمیایی می توان به سنتز پروتئین، عملکرد اعصاب و ماهیچه ها،کنترل قند خون و تنظیم فشار خون اشاره کرد. همچنین برای تولید انرژی در سلول به منیزیم نیاز داریم. برای سلامت استخوانها، سنتز DNA و RNA و همچنین در انتقال فعال یون های کلسیم و پتاسیم از طریق غشای سلولی که برای انقباض عضلات و ریتم طبیعی قلب مهم است ، منیزیم بعنوان یک کوفاکتور عمل می کند.

فواید منیزیم برای سلامتی:

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

سه نکته برای دیرتر پیر شدن و داشتن دوران سالمندی سالمتر

وقتی سن بالا می رود بدن به آرامی دچار تغییراتی می شود که به مرور باعث ناتوانی جسمی و گاهی فکری می شود. اما اگر افراد از رژیم غذایی درست و سالمی پیروی کنند؛ اگر ورزش کنند فرایند پیری را به تعویق می اندازند و باعث می شود با وجود افزایش سن قوی و سالم بمانند.

نکات مهم برای اینکه در دوران سالمندی قوی، سالم و تندرست باشید:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

سالاد سیب زمینی بدون سس مایونز

این سالاد به دلیل نداشتن مایونز، یک سالاد کاملا سالم است و به دلیل داشتن سبزیجات مختلف دارای عطر و طعم خوبی است.

مواد لازم برای تهیه سالاد سیب زمینی:

ادامه مطلب...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi

صبحانه روسی

روسیه کشوری با قدمت تاریخی و  دارای فرهنگی غنی است.فرهنگی که متکی بر ادبیات و هنر می باشد. موسیقی کلاسیک، باله، نقاشی و تئاتر از هنرهای پرطرفدار این کشور هستند. با توجه به شرایط اقلیمی، مردم این کشور دارای ذائقه غذایی خاص هستند. جالب است بدانید در این کشور چای سیاه نوشیدنی پرطرفداری است که اصولا شیرین و گاهی همراه شیر میل می شود.

انواع صبحانه در کشور روسیه:

1- بوتربروتس  butterbrots

این صبحانه، رایج ترین صبحانه در روسیه است. Butterbrot یک کلمه آلمانی است که از Butter به معنی کره و Brot به معنی نان تشکیل شده است. برای تهیه این صبحانه از نان رایج و پرطرفدار، نان تست چاودار یا به قول روسها نان سیاه استفاده می کنند. روی آن کره می مالند و یک برش کالباس می گذارند و چون نان دیگری روی آن قرار نمی گیرد به آن ساندویچ باز می گویند. گاهی بجای کره یک برش پنیر و بعد برش کالباس را روی نان می گذارند.البته گاهی همراه گوجه و خیار یا سبزیجات میل می شود.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید...

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
leila mostashfi